Längtan

Vad är det för mening att ha sommar och sommarlov ifall det ändå bara är grått och trist ute och det regnar? När det är sommar vill man vara ute och ligga på stranden, bada, umgås med kompisar osv. Inte vara inne för att det är tråkigt väder. Jag är trött på det här vädret nu, visst vi har haft fint väder i sommar men det här är knappt sommar. Jag vill ha sol och värme! I det här vädret blir man inte speciellt peppad på att vara ute.

Jag vill att det ska bli kallare ute så att hösten börjar för ifall det här är sommar så vill jag inte ha det längre!
Längtar efter att få ta fram varmare kläder, stickade tröjor, halsdukar, mössa, vantar, täckbyxor och dunjacka. När det är mörkt på kvällarna så man kan tända ljus och en brasa, bara mysa framför en film eller i sängen.

Löven får gärna bli gul och röd nu, det är så fint ute då. Sen blir det så trist enda till snön kommer. Underbart med snö, massor med snö nu tack! Då kan man åka skridskor, skidor, snowboard och bara vara ute, alldeles vitt överallt. Det gillar jag!

Eller så vill jag åka utomlands, långt bort dit det är jätte varmt och massvis med sol hela dagarna. Då kan jag få sola och bada och bara ta det lugnt, LOVE IT! Gärna till ett ställe där det är bra shopping också, garderoben behöver fyllas på!

Som det är nu är det ju nått mitt emellan...

Då vill jag hellre börja skolan på en gång så att tiden går lite snabbare, vill få in alla rutiner igen med träning, plugg, sömn, mat och skola. Även om det är jobbigt med skola så är det ändå skönt. Jag längtar till den 13 januari! 18 vintrar gammal blir jag då, skönt!



Hur underbart ser inte det här ut?


Ta mig hit!


Vackert


Perfekt väder!


Snö ♥


Hur peppande är det här? Kan vara mysigt ibland men inte varje dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0