Paris dag fem

Igår, måndag var det femte dagen i Paris. Vi var färdiga vid tio. Då tog vi metron mot Sacre Couer. Vi fick byta metro en gång och när vi kom fram fick vi gå upp för jätte många trappor sen kom fram vid ett litet torg där det kryllade av konstnärer.

När vi äntligen kommit upp för alla trappor gick vi in i kyrkan och där var det mässa. Man fick inte använda kameror där så jag tjuvtog några bilder med mobilen när jag fick tillfälle. Vi tände ljus för farmor och farfar också. Innan vi gick vidare åt vi mackor sen började vi promenaden neråt.

Vi gick ner mot Moulin Rouge och påvägen köpte vi med oss sockriga, platta bullar och Elias köpte en modellbil. Vid Moulin Rouge fanns Starbucks så vi tog en fika sen begav vi oss mot de exklusivaste varuhusen i Paris, Galeries Lafayette och Printemps. Där hittade vi bla. klänningar för 1500€ och en klocka för 109 760 € och massa mer, som ni förstår så köpte vi halva varuhuset... Det var väldigt roligt att se hur de marknadsförde sina märken och skyltfönstren var värsta showerna med dockor som åkte skridskor, pariserhjul och dansade. I endel fönster var det djur som dansade och diggade musik.

Nästa mål var Place de Madeleine. Där är det exklusiva delikatessbutiker med bla. tryffel, choklad och olika fiskar och skaldjur. När vi var där bestämde vi oss för att gå till Champs Elysee för att äta på McDonalds och shoppa. Vi var på ett extremt stort H&M som hade jätte mycket annorlunda och snygga kläder och fina provhytter. Jag trodde jag hade kommit till himlen, många butiker efter Champs Elysee har öppet till midnatt på vardagar så jag och mamma var på H&M flera timmar och vi fick med oss några saker innan vi gick hem för att duscha och sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0