Livet har sin gång





Dagens sanning. Hela mitt liv har jag längtat till att bli äldre, börja skola, byta skola, sluta sexan, sluta nian, fylla 18, ta studenten, få jobb, ha förhållanden osv. Alla drömmer väl om att bli vuxen och få göra som man vill. Men när du väl står där och har börjat skolan, fyllt 18, slutat högstadiet och tagit studenten så saknar du att allt var så enkelt när man var yngre, man behövde liksom inte bry sig. Nu när man snart fyller 20 måste man klara allt själv, man måste gå till jobbet varje dag för att överleva och man måste vara självständig. Jag menar inte att jag inte klarar av det utan att det är inte lika enkelt som man tror. När man går i skolan har man lov lite då och då och är alltid ledig på helgerna, föräldrarna betalar det mesta och livet leker. Ändå önskar man att man varit vuxen. Efter studenten tycker jag att riktiga livet börjar. Det är då du bygger din framtid så att du kan uppfylla dina drömmar. Människor som har förhållanden flyttar ihop och saker blir mer komplicerade. Jag är inte missnöjd med mitt liv och vill inte spola tillbaka tiden men ibland saknar jag att vara liten, ovetande och trygg hemma. När mamma fick välja kläder åt en varje dag och alltid fick se till att jag gjorde läxorna, när mamma eller pappa läste godnattsagor innan jag skulle sova. Tänk vad livet varit enkelt. Man visste inte ens vad kärlek var. Jag menar bara att man ska inte längta och försöka skynda sig att växa upp. Det är bara de första 20 åren av ditt liv som du måste lyssna på vad dina föräldrar säger och bestämmer och det är då du får känna dig liten, tiden när det är okej att du måste bli omhändertagen. Ta vara på tiden för när den tiden är förbi kommer den aldrig tillbaka och då kan du göra vad du vill. Låt allt ta sin tid, livet har sin gång och tillsist är alla du någonsin brytt dig och och älskat borta, då är det snart din tur att lämna den här världen.

Kommentarer
Postat av: Sant

Haha, stämmer helt o hållet
om man tänker efter noga så är det ju egentligen meningslöst med allt i längden, men så går det ju inte tänka!

2012-10-12 @ 12:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0