Never give up



Jag vet inte hur många ggr jag kan säga det men jag mår så bra. Inga fler lögner om att jag mår bra när jag inte gör det. Inga lögner alls.

Tänk vad mycket som kan hända på ett halvår eller ett år. Det känns som jag inte ens är samma människa längre men jag trivs så bra med mig själv. Jag står för vem jag är, den personen jag blivit och jag är stolt över mig själv. Visst finns det alltid saker att jobba på men man blir aldrig nöjd eller hur? Jag har fått bättre självförtroende, bättre självkänsla och jag vet vem jag är, vad jag vill och jag tror på det jag gör. I somras kunde jag inte ens drömma om att mitt liv skulle se ut såhär. De människor som jag älskade att umgås med, de som jag inte trodde jag skulle klara mig utan, jag lever ett liv utan dem och sanningen är att jag tycker mer om mitt liv nu. Äntligen kan jag vara mig själv till 100% och jag känner att jag är varken bättre eller sämre än någon annan och det är så otroligt härlig känsla.

Jag har haft många motgångar senaste 15 månaderna, endel dagar har jag inte orkat kliva upp, inte orkat låtsas vara glad när jag inte varit det, alla har sina motgångar och uppförsbackar och jag har tagit mig längre och längre upp för varje dag. Jag har kämpat varje dag, vissa dagar har varit svårare och jobbigare än andra och trots att jag inte haft hoppet uppe varje dag så står jag här idag och jag inser hur stark jag blivit som människa och att jag bevisade för mig själv inklusive alla i min närhet hur mycket jag faktiskt klarar av. Ingen kan trampa på mig. När jag skrattar och ler gör jag det av sann glädje inte för att det ska se ut som om allt är toppen. Det är okej att må dåligt huvudsaken du inte ger upp, fortsätt kämpa för en vacker dag kommer du vara där jag är idag och inse att det var värt att kämpa. Efter regn kommer solsken inte sant?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0